Indskoling

Dagligdagen

Indskolingsafdelingen på Østergade består af undervisningsdelen med ca. 250 elever og med en integreret SFO med ca. 220 børn og egen hal. I en enkelt fløj af skolen har Børnehuset Broen til huse som en særskilt dagsinstitution.

Afdelingen fremstår i dag med gode faglokaler, og en aula, som også fungerer som "hjertet" i SFO. Alle klasselokaler og faglokaler er udstyret med elektroniske tavler.

Alt i alt en skoleafdeling, som er indrettet til målgruppen af børn fra 0. - 3. klasse.

Faste traditioner

Hermed et udsnit af faste traditioner på vores afdeling:

• Daglig morgensang
  • Juleklippedag - afholdes altid en af de sidste hverdage i november. Vi julehygger og udsmykker skolens lokaler.
  • Julestue i SFO i december måned
  • Luciaoptog i samarbejde med SFO
  • Juleafslutning i kirken
  • Skolernes Motionsløb fredag i uge 41
  • Fastelavn i samarbejde i SFO
  • Skoleåret afsluttes med en turnering i høvdingebold, hvor eleverne dyster i ugen op til ferien, og sidste dag afsluttes med en kamp lærer og elever imellem.
  • 3. årgang er på lejrskole med 1 overnatning